Hoe PDF en Office 356 eindelijk vrienden werden

PDF is van Adobe en Office is van Microsoft. Volgens een oude, moeilijk te doorbreken, traditie betekent dat regelmatig ruzie. Vooral Office gebruikers ergeren zich regelmatig aan PDF’s. Het is enorm lastig om inhoud van PDF’s te wijzigen, of in een Office document te integreren, zonder allerlei trucs overhoop te halen. Maar als goed is komt door nu een einde aan. Dankzij de nieuwe Adobe Acrobat Document Cloud integratie worden Office 365 en PDF eindelijk vrienden.

Direct in Office bewerken

Met de nieuwe integratie wordt het mogelijk om in de cloud PDF-hulpprogramma`s direct te gebruiken binnen 365, Sharepoint of OneDrive. In plaats van dat je eerst een speciaal programma moet opscharrelen om de PDF te veranderen, kun je dat nu rechtstreeks doen. Gewoon in Word of Excel.

Voordelen

Dat heeft een aantal grote voordelen. Je hebt geen last meer van een spontaan veranderde opmaak na een conversie. En ook lettertypes die ontbreken of een verkeerde lay-out behoren definitief tot het verleden. Met de PDF cloud integratie kun je direct in het PDF document werken vanuit Office.

Betere integratie

Verder is het mogelijk om nu direct PDF documenten aan te maken in OneDrive of op Sharepoint. Ook het converteren van Office documenten naar PDF is met de nieuwe plug-in sterk verbeterd. Tot slot is ook de beveiliging van PDF`s en Office documenten beter op elkaar afgesteld. Je kunt nu vanuit OneDrive, Office of Sharepoint direct je PDF beveiligen met een wachtwoord of anders.

Acrobat DC abonnement

Al deze verbeteringen komen wel met een prijs. Je zult er een Acrobat DC abonnement voor moeten nemen. Die kost ongeveer achttien euro per gebruiker per maand. Grotere bedrijven kunnen gebruik maken van het Enterprise programma waarbij lagere tarieven gelden.

Categorieën: Blog