Doe uw voordeel met een Third Party Maintenance

Een bedrijf met serverpark, storage en werkplekken loopt vroeg of laat tegen onderhoudskosten aan. Tegenwoordig ben je als bedrijf niet per definitie afhankelijk van de leverancier van je hardware. In de huidige economische omstandigheden staan steeds meer bedrijven ervoor open om bij het aflopen van een onderhoudscontract te kijken naar externe partijen die dezelfde service tegen meer aantrekkelijke voorwaarden aanbieden. En dat loont de moeite.

Feit: bedrijven hebben te maken met krimpende budgetten, ook als het aankomt op ICT. Tegelijkertijd wordt er meer en meer van ICT gevraagd en dat zorgt voor extra druk op de budgetten. Hierdoor is het voor veel bedrijven noodzakelijk om te besparen. Fabel: een onderhoudscontract is onlosmakelijk gekoppeld aan de leverancier van de hardware. Er is veel winst te behalen door de maintenance aan een derde partij uit te besteden.

Einde onderhoudscontract, hallo hoge kosten

Op een server, een storage systeem of werkplekken, zit gemiddeld 3 jaar garantie. Meestal sluit een bedrijf ook nog een aanvullende verzekering af. Vaak wordt dit rechtstreeks bij de fabrikant van de geleverde producten gedaan. Zodra het initiële onderhoudscontract afloopt en bedrijven de huidige hardware willen blijven gebruiken, leert de praktijk dat zij met hogere kosten worden geconfronteerd. De fabrikant hoopt immers dat een bedrijf nieuwe hardware besteld, omdat daar nu eenmaal de meeste marges aan kleven. Maar zeker de wat kleinere bedrijven zijn na 3 of 5 jaar nog niet toe aan nieuwe hardware. Zij investeren in hun bestaande materiaal en de fabrikant vraagt voor dit onderhoud de hoofdprijs. Dat kan anders…

Third Party Maintenance (TPM)
Maar als je bestaande hardware nog prima voldoet, dan is het slimmer om op zoek te gaan naar een partij die het onderhoud wel op een interessante manier uitvoert. Zeker nu de economie er minder rooskleurig voor staat, merk je dat steeds meer bedrijven openstaan voor alternatieve oplossingen. Een TPM scheelt in de kosten, is flexibel en verleent een goede service.

TPM krijgt grip op de onderhoudsmarkt

Verschillende merk-onafhankelijke maintenance organisaties spelen in op deze groeiende vraag naar alternatief onderhoud. Deze partijen zijn in staat zijn om verschillende merken apparatuur tegelijk in onderhoud te nemen. Ze krijgen daardoor steeds meer grip op de onderhoudsmarkt. Goed nieuws voor de afnemer, want die heeft nu meer keus. Ook voor de grote ondernemingen, met complexe en multi-vendor ICT-omgevingen, biedt dit opvallende voordelen, zoals flexibiliteit, one-stop-shopping en de prijs.

Categorieën: Blog