Hardware inkopen wordt gemakkelijk met de juiste leverancier

Hardware inkopen; het lijkt zo gemakkelijk. Toch ziet menig inkoper of ICT’er door de vele hardware-producten het bos niet meer. Dan is het prettig wanneer een goede leverancier u deze zorg uit handen neemt. Een partner die weet wat belangrijk is voor het bedrijf en die u de weg wijst in de meer dan 1000 verschillende merken en hun 300.000 producten.

Een leverancier kan u helpen met het kiezen en inkopen van de juiste hardware-producten. Maar waar kunt u op letten bij het vinden van de juiste leverancier?

Het voornaamste is natuurlijk dat de leverancier weet waar de behoefte van de klant ligt. En dat begint met de vraag: bent u werkzaam in een klein of groot bedrijf?

Een klein bedrijf heeft mogelijk geen eigen ICT-mensen in dienst en heeft behoefte aan een leverancier die zijn hele ICT-infrastructuur aanlegt en beheert. Maar wat nu als u een grote onderneming hebt en uw eigen infrastructuur aanlegt? Dan zoekt u een leverancier die zijn weg kent in het bos en die zorgt voor leveranties van de juiste producten, op het juiste moment, op de juiste plaats en tegen de beste prijs uiteraard.

Belangrijkste ergernissen van een bestellende klant van hardware:

  • Levering komt niet conform afspraak; onbetrouwbare levertijd afgegeven.
  • Ik word niet teruggebeld.
  • Ik krijg geen reactie om mijn e-mailbericht.
  • Ik krijg de juiste persoon binnen de organisatie niet te pakken.
  • Afspraken worden niet nagekomen.
  • Ik kan bij de leverancier niet alle producten bestellen die ik nodig heb.

Wat maakt een ICT-leverancier een goede ICT-leverancier?

Er is een aantal criteria te noemen die u kunnen helpen bij het selecteren van de juiste leverancier of die u doen beseffen dat uw huidige leverancier niet (meer) aan zijn verplichtingen voldoet. Lees deze goed door en doe er uw voordeel mee!

  • Is er weinig personeelsverloop, zodat u niet elke drie maanden weer een nieuwe accountmanager krijgt toebedeeld?
  • Krijgt u een snelle respons op uw e-mailverzoek en wordt u netjes teruggebeld?
  • Als een product niet meer leverbaar is, krijgt u dan automatisch een alternatief aangeboden?
  • Goede aftersales: als er eens problemen zijn, worden deze dan adequaat opgelost?
  • Is de administratie op order, zijn de orderbevestigingen gelijk aan de offertes en is de factuur conform de orderbevestiging?
  • Worden de referenties op pakbon en factuur vermeld?
  • Is het mogelijk om een portal in te richten, zodat het eenvoudig is voor u als klant om een bestelling te plaatsen?
  • Bestaat de leverancier lang genoeg om zijn bestaansrecht te hebben bewezen?

Mocht u nu op meerdere punten het antwoord ‘nee’ hebben moeten geven, dan is het misschien tijd voor een (andere) leverancier die u wél serieus neemt.

Wilt u meer informatie over onze werkwijze? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder. Kijk op: www.fiveup.nl of bel naar: 071 579 10 00.

Categorieën: Blog